Odpowiedzi

2010-03-09T19:11:20+01:00
1.Novarupta 2
Mount Pinatubo 3
Góra Świętej Heleny 4


Novarupta
Wysokość: 841 metrów
Wypiętrzenie: 70 metrów
Średnieca: 395 metrów
Lokalizacja: Alaska
Największa erupcja XX w.

2.Mount Pinatubo
Wysokość: 1,745 m przed lipcem 15, 1991 i 1,485 m po.
Lokalizacja: Filipiny
2 pod względem wielkości erupcja XX w.

3.Góra St. Helen
Lokacja: Washington
Wysokość: 2,549 m.
(8,364 stóp (9,677 stóp przed 18 maja, 1980))
Najlepiej udokumentowana erupcja XX w.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:15:59+01:00
W roku 79 n.e., -Włoski wulkan Wezuwiusz
1980-wulkan św. Heleny
1883 r.-wulkan Krakatau
1991 r.- wulkan Pinatubo
1993 r.- wulkanu Mayon
1994 r.- Wulkan Merapi
1997 r.- wulkan Soufriere Hills