Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:14:57+01:00
Menisk wklęsł- powierzchnia wody nie jest zupełnie płaska, lecz w miejscu zetknięcia ze szkłem jest zakrzywiona ku górze. Woda jakby ,, wspina się,, po szkle.(np. woda lub olej w naczyniu ze szkła).


Menisk wypukły- jeśli siła spójności cząsteczek cieczy są większe niż siły przylegania między drobinami tej cieczy, a szkłem.
( np. rtęć w termometrze)
2010-03-09T19:15:55+01:00
Menisk wklesły - jest to powierzchnia swobodna ciecz który tworzy się kiedy przyleganie jest większe niz spójność np. woda

menisk wypukły - powierzchnia cieczy która tworzy sie gdy przyleganie jest mniejsze od spójności