Odpowiedzi

  • Roma
  • Community Manager
2010-03-09T19:23:14+01:00
Pierwiastek wielomianu to miejsce zerowe wielomianu, czyli liczba dla której wartość wielomianu jest równa zero.
W(x) = x³ - 6x² + ax - 6
W(3) = 0
3³ - 6*3² + a*3 - 6 = 0
27 - 6*9 + 3a - 6 = 0
27 - 54 + 3a - 6 = 0
- 33 + 3a = 0
3a = 33 /: 3
a = 11

Odp. a = 11
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:24:42+01:00
Za x podstawiasz3a za y-zero:

3³-6*3²+3a-6=0
27-54+3a-6=0
3a=33
a=11
1 5 1