Odpowiedzi

2010-03-09T19:21:25+01:00
Jest to reakcja chemiczna, która zachodzi pomiędzy kwasem i zasadą. Prowadzi ona do zmiany pH r-ru. (oczywiście w kierunku obojętnym)
Produktem jest sól (czasami też woda)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:24:48+01:00
Co to jest zoobojętnianie?
Wytlumacze ci to najprosciej jak potrafie
Zobojetnianie jest to tak jakby lagodzenie srodowiska kwasowego dzialajac zasada na kwas:
kwas + zasada --> sól + woda
Jest to takze jedna z metod otrzymywania soli, ale zobojetnianie to glownie dzialanie zasada na kwas, np.:
HCl + NaOH --> NaCl + H2O
taki przyklad z zycia : masz zgage no i piecze, pali w gardlo -- oznacza to ze twoj kwas zoladkowy cofnal sie do gardla -- tak wiem to ochydne, masz wowczas srodowisko kwasowe w gardle, dlatego stosujesz lekarstwa o charakterze zasadowym czyli dzialasz zasada na kwas :P wowczas lagodzisz bol swego gardla :P aaa jezeli bedziesz miec zgage nie zazywaj mleka nie pij go poniewz na chwilke zlagodzi bol i spowrotem wroci byc moze 2x silniejszy dlatego propnuje ci zazyc odpowiedni lek :P pozdr