Odpowiedzi

2010-03-09T19:43:21+01:00
Wszystko mozna liczyć z proporcji oczywiście.
a)
1 mol - 22,4 dm3
2,5 mol - x
x= 2,5 * 22,4 = 56 dm3 H2

b) M CO = 28 g
14 g - y dm3
28 g - 22,4 dm3
y = 11,2 dm3 CO

c)
18,06* 10²³ - z dm3
6,02 * 10²³ - 22,4 dm3
z = 3 * 22,4 = 67,2 dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:40:21+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
1mol wodoru-------22,4 dm3
2,5mol wodoru----- xdm3
x=2,5*22,4
x=56 dm3 wodoru

b)
mCO=12u+16u=28u
28g CO-------22,4 dm3
14g CO--------xdm3
x=14*22,4/28
x=11,2dm3 tlenku węgla(II)

c)
6,02*10²³ cząst.-------22,4 dm3
18,06*10²³ cząst.--------xdm3
x=18,06*10²³*22,4/6,02*10²³
x=67,2dm3 tlenku siarki(IV)