Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T19:25:45+01:00
1.
16 + x= 34
256 + x = 1156
x = 900
x = 900 pierwiastek
x = 30

2.
niewiem


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:32:05+01:00
Ok. Dajmy najpierw pod nóż zadanie z numerem jeden:
a - przyprostokątna
b - przyprostokątna
c - przeciwprostokątna

a² + b² = c²
16² + b² = 34²
256 + b² = 1156
b² = 900
b = 30
ODP. Druga przyprostokątna ma wymiary 30 cm

Zadanie drugie.

a - przyprostokątna
b - przyprostokątna
c - przeciwprostokątna

a² + b² = c²
40² + 30² = c²
1600 + 900 = c²
2500 = c²
c = 50

ODP. Znalazł się 50 kilometrów od punktu wyjścia.