1. Pani Nowakowska i pan Zieliński robili zakupy w sklepie warzywnym .
Cennik
- Pietruszka 1,60 zł/kg
- Ziemniaki 2,40zł/kg
-Marchew 2,40 zł/kg
-winogrona 6,50 zł /kg
-Seler 0,80 zł/kg
- Por 1zł/kg
- Pomidory 3,50zł/kg
- Buraki 1,95 zł /kg
- Ogórki 2,80 zł /kg
a ) Pan Zieliński kupił 3,5 kg ziemniaków , 1 kg 35 dag ogórków i 35 dag winogron . Ile ważyły jego zakupy ? Ile za nie zapłacił ??
b ) Pani Nowakowska kupiła : 0,5 marchewki , 40 dag petruszki , 1,6 kg pomidorów i dwa pory .
Kto zapłacił więcej za swoje zkupy ? O ile więcej ?
Mam nadzieje że ktoś zrobi ;] z góry dziękuje ...

2

Odpowiedzi

2010-03-09T19:32:12+01:00
A) zapłacił 14,45zł, a jego zakupy ważyły 5,2kg

b) wszystko dobrze tylko jak obliczyć wagę skoro kupiła dwa pory?? a zapłaciła 9,44zł jeżeli por był na sztuki ;]
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:33:35+01:00
A)
3,5kg+1,35kg+0,35kg=5,2kg
3,5*2,4+1,35*2,8+0,35*6,5=8,4+3,78+2,275=14,455(zł) = 14,46(w przybliżeniu)
b)0,5*2,4+0,4*1,6+1,6*3,5+ok.0,8=1,2+0,64+5,6+ok.0,8=ok.8,24(zł)

8,24 < 14,46
14,46-8,24=6,22
Więcej zapłacił pan Zieliński o ok. 6,22 zł
4 3 4