Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:41:47+01:00
Obliczam objętość wody w kubku
r=3
H=16

V= πr² × H
V= π3² × 16
V=9π ×16
V= 48π

obliczam wysokość wody w garnku
r=12
H=?

48π= π12² × H
48π= 144π × H
48 × 3,14= 144 × 3,14 × H
452,16=150,72 × H
H= (0,3) w okresie
2010-03-09T19:43:08+01:00
Mmay do czynienia z dwoma walcami
V kubka=πr²*H

V=π*3²*16=144π

V garnka=144π dokladnie objetosc wody w garnku,bo przelewamy ja z kubka(no chyba ze jestesmy alkoholikami i podczas przelewania cos wylejemy na ziemie:)-ale tego nie ma w tresci zadania.A wiec:

144π=π*12²*H
144π=144π*H
1=H