Odpowiedzi

2010-08-09T14:50:10+02:00

Fryderyk Chopin - (ur.22 lutego 1810 w Żelazowej Woli zm. 17.paź 1849 w Parużu ) przedstwiciel muzyki okresu romantyzmu.

Regularnie co roku Festiwal odbywa sie w Valldemossa

 

 

Ps.Mam nadzieję że pomogłam

2010-08-09T15:11:45+02:00

Fryderyk Chopin(1810-1849),polski kompozytor,urodzony w Żelazowej Woli.

W swym dorobku ma takie dzieła jak:mazurki,walce,nokturny,preludia,etiudy.Swe dzieła tworzył głównie na tortepian.

Jego serce jest wbudowane w ścianę kościoła Św.Krzyża w Warszawie.

Jego dzieła przepojone są uczuciem,szczerością,miłością do ojczyzny.

Festiwale odbywają się min.w Dusznikach Zdroju,w Genewie czy też w Valldemossie.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-08-09T15:55:48+02:00

Festiwale odbywają się:
- w Valldemossie,
- w Genewie,
- w Warszawie,

- w Paryżu. 
Gdyby głębiej pomyślał, to w prawie każdym kraju.


Notatka:

Fryderyk Franciszek Chopin--> "Rodem Warszawianin, a talentem świata obywatel"

Urodził się 22.02. 1810r w Żelazowej Woli. Matka: Justyna z Krzyżanowskich pochodziła z Kujaw. Ojciec Mikołaj był francuzem z Lotaryngii. Pierwszym nauczycielem gry na fortepianie była jego mama. Profesjonalnym wykształceniem zajmowali się Wojciech Żywny i Józef Elsner, ten drugi w Szkole Głównej Muzyki w Warszawie. Po skończeniu edukacji na świadectwie widniała adnotacja: " "szczególna zdatność muzyczna- geniusz". Wyjechał na koncerty do Wiednia,gdzie zyskuje sławę. Podczas drugich koncertów w Wiedniu dowiaduje się o wybuchu powstania listopadowego (1830r) i wyjeżdża do Francji, . Przeżył 2 wielkie miłości, I z nich-- Maria Wodzińska, II George Sant. Wyjeżdża na Majorkę, gdzie pogarsza się stan zdrowia. Rozstanie z GS i jeszcze większe problemy zdrowotne. 17. 20. 1949r w paryskim mieszkaniu umiera. Został pochowany w Paryżu, a jego serce jest w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie. 

Warto dodać, że jego I nauczyciel (Wojciech) zrezygnował z pracy nad wychowankiem, bo jego talent przewyższał umiejętności nauczyciela.

Kilka utworów: 
1. F. Chopin--> mazurek E-dur.
2. F. Chopin--> Fantazja na tematy polskie. 
3. F. Chopin-->Scherzo h- mol
4. F. Chopin--> Preludium e-mol.



Podana odpowiedź została dodana przeze mnie do zadaniahttp://zadane.pl/zadanie/942556

co za bezczelny osobnik! Dobrze, że sprawdziłam, kopia mojej odpowiedzi z 23 kwietnia! A dodał już 2 dni później! 
http://zapytaj.com.pl/Category/006,008/2,3760563,Dlaczego_Fryderyk_Chopin_byl_cudownym_dzieckiem.html



pozdrawiam ;) kate66