Magda i Ola podjęły prace wakacyjną w dwóch różnych pizzeriach. Magda otrzymuje stałą dzienną stawkę w wysokości 26 zł oraz 80 gr. za każdą dostarczoną klientowi pizze.
Ola podpisała umowę , która gwarantuje jej stałą stawkę dzienną w wysokości 14 zł oraz 1,10 zł za każdą dostarczoną pizze.

a) która z dziewcząt wybrała korzystniejsze warunki pracy przy założeniu , że dziena średnia liczba dostaw wynosi 30 ?
b) przy jakiej liczbie dostaw dzienny zarobek obu dziewcząt będzie identyczny?


z góry dzięki ! ;P

2

Odpowiedzi

2010-03-09T19:31:37+01:00
A)
M- 26+0,8*30=24+26=50
O- 14 + 1,1*30=14+33=47

b)
26+ 0,8x=14+1,1x/-14
12+0.8x=1,1x/-0,8x
12=0,3x/ :0,3
X=40

*-mnożenie
Mam nadzieję, że pomogłem
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:32:07+01:00

Magda:
26 zł <- dzienna stawka
80 gr <- stawka za każdą dostarczoną pizzę
x- zarobki w ciągu dnia
Ola:
14 zł <- dzienna stawka
1,10zł <- za każdą dostarczona pizzę
y- zarobki w ciągu dnia

a)
Magda:
x=26zł+0,8zł*30=26zł+24zł=50zł
Ola:
y=14zł+1,10zł*30=14zł+33zł=47zł

Odpowiedź: Magda wybrała korzystniejsze warunki pracy przy założeniu , że dzienna średnia liczba dostaw wynosi 30.

b)
d-ilość dostarczonych pizz
26zł+0,8zł*d=14zł+1,10zł*d
12zł=0,3zł*d
12zł/0,3zł=d
d=40
Odpowiedź: Przy liczbie 40 dostaw dzienny zarobek obu dziewcząt będzie identyczny.
9 4 9