WYŻSZE KWASY KARBOKSYLOWE
Zaznacz fałsz, lub prawda. Jeśli fałsz- napisz poprawną wersję.

Wzór sumaryczny kwasu palmitynowego ma postać:
C15H31COOH.
-------------------
Wzór strukturalny kwasu stearynowego ma postać:
CH3(CH2)15COOH.
-------------------
Wzór półstrukturalny kwasu oleinowego ma postać:
CH3-(CH2)7-CH= CH-(CH2)7- COOH
--------------------
Kwas stearynowy jest kwasem nienasyconym.
_______________
Kswas oleinowy jest oleistą, żółta cieczą



Pozdrawiam:)

2

Odpowiedzi

2010-03-09T19:37:30+01:00
Prawda
Fałsz. Wzór strukturalny kwasu stearynowego ma postać:
CH3(CH2)16COOH.
Prawda.
Fałsz. Jest nasycony
Prawda.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:37:38+01:00
Wzór sumaryczny kwasu palmitynowego ma postać:
C15H31COOH. prawda
Wzór strukturalny kwasu stearynowego ma postać:
CH3(CH2)15COOH. Fałsz CH3(CH2)16COOH
Wzór półstrukturalny kwasu oleinowego ma postać:
CH3-(CH2)7-CH= CH-(CH2)7- COOH Prawda
Kwas stearynowy jest kwasem nienasyconym. Fałsz
Kswas oleinowy jest oleistą, żółta cieczą prawda
3 3 3