Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:34:54+01:00
Wzór na pole: ah/2
Pole trojkata : 12*14 / 2 = 168/2 = 84
ah/2 = 84 /*2
ah=168 /:a
h = 168/a
h = 168/13 = 12 i 12/13
h= 168/15= 11,2
2010-03-09T19:34:57+01:00
P=12 ×14 / 2 = 84
2P = 168
h1= 168/15 = 11 i 3/15
h2= 168/13 = 12 i 12/13
2010-03-09T19:41:39+01:00
Możemy obliczyć pole, a następnie wyznaczyć z niego długości wysokości.

a=14
h₁= 12

P= (14*12):2=168:2= 84

Obliczanie długości wysokości padającej na bok o dł. 15
x= h₂

84=(x*15):2 |*2
168=x*15|:15
11,2=x

Wysokość padająca na bok o dł.15 jest równa 11,2

Obliczanie długości wysokości padającej na bok o dł. 13
y=h₃

84=(y*13):2 |*2
168=y*13|: 13
11.9≈ y

Wysokość padająca na bok o dł.15 jest równa około. 11,9