Odpowiedzi

2010-03-09T19:35:30+01:00
Przyczyny :
-walka o opanowanie całego morza bałtyckiego,
-Zygmunt III Waza chce odzyskać tron w szwecji

skutki :
utrata części inflant
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:39:19+01:00
Przyczyny wojen:

Polska- Chęć odzyskania tronu szwedzkiego
Szwecja: Chęć odzyskania Estonii, chęć opanowania południowych wybrzeży morza Bałtyckiego oraz Inflant.

Skutki wojen:
Zrzeknięcie się tytułu króla szwedzkiego, przez Jana Kazimierza.
Rzeczpospolita zrzekła się utraconych wcześniej Inflant.
Szwecja wycofała się z Polski, co oznaczało, że pokrzyżowały im się plany opanowania całego Morza Bałtyckiego.
1 5 1