Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-22T20:31:45+02:00
1.Szlachta miała wpływ na rządy w Rzeczypospolitej przez swoich przedstawicieli w sejmikach i sejmie walnym.
2.Ponieważ zwrócono ziemię królowi, tzw. Królewszczyznę.
2009-10-22T22:29:00+02:00
Szlachta mogła pomagać w rządzeniu krajem z królem biąrąc udział w sejmikach ziemskich, walnych, wolnej elekcji. otrzymywała przywileje.
Oddano królowi królewszczyzne