Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:37:29+01:00
A²+3²=5²
a²+9=25
a²=25-9
a²=16
a=4

Odp. Drabina malarska sięga 4 m
2010-03-09T19:40:55+01:00
Stusujemy tutaj twierdzenie Pitagorasa

a²+b²=c²

a- wysokość na jakiej znajduje się drabina
c- długość drabiny
b- szerokość na jakiej jest rozstawiona

a²+3²=5²
a²*9=25
25-9=16
a²=16
a=√16
a=4 [m]

Odp. Drabina znajduje się na wysokości 4 metrów


2010-03-09T19:41:14+01:00
Wydaje mi się ze to jest z tematu piotagorasa.
Więc jak rozłożymy tą drabinę to otrzymamy trójkąt.
Gdzie, przeciwprostokątna ma 5m a jedna z przyprostokątnych ma 3m. Więc musimy obliczyć drugą przyprostokątną.

5² = 3² + x²
25 = 9 + x²
25-9 = x²
16 = x²
4 = x ( bo 4 * 4 = 16 )

Drabina malarska sięga na wysokość 4m :)
1 5 1