Zbiór zadań Matematyka z plusem 1(gimnazjum)
Str 74 zad 25

W teatrze jest 300 miejsc.Bilety na niektore miejsca maja kosztowac 25 zl a na pozostale -15zl.Dyrektor chce aby przy pelnej sali wplyw biletow wynosil 5000 zl.Na ile miejsc trzeba sprzedac drozsze bilety ?

Prosze o szybkie rozwiazanie ! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:45:21+01:00
W teatrze jest 300 miejsc. Bilety na niektóre miejsca mają kosztować 25 zł, a na pozostałe - 15 zł. Dyrektor chce, aby przy pełnej sali wpływy z biletów wynosiły 5000 zł. Na ile miejsc trzeba sprzedać droższe bilety?

x-ilość miejsc za 25 zł
y-ilość miejsc za 15 zł

x+y=300
25x+15y=5000

x=300-y
7500-25y+15y=5000

x=300-y
-10y=-2500

x=300-250
y=250

x=50
y=250

Odp. Droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc.
13 2 13
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T19:47:28+01:00
X-25zł
y-15zł
x+y=300
15x+25y=5000zł

x=300-y
300-y+25y=5000

x=300-y
24y=5000-300

x=300-y
24y=4700

y=195
7 2 7