-odszukaj w zdaniach czasowniki
-ze stanowiska zapytaj o jego określenia: kiedy? skąd? gdzie? jak?
zdania:
1. Naprzeciw moich oczu, w dali wznoszą się wieże kościoła.
2. Przed nimi są rozsiane niskie domki otoczone ogrodami.
3. Na lewo od komórek rozpościera się boisko.
4. Wieczorami chłopcy często grają tam w piłkę.
5.Wtedy kibice rozsiadają się wszerz i wzdłuż, tworząc kolorowe plamy na ciemnej trawie

2

Odpowiedzi

2010-03-09T19:46:26+01:00
1. wznoszą się
2. są rozsiane
3. rozpościera się
4. grają
5. rozsiadają się
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:51:30+01:00
1)
1. Naprzeciw moich oczu, w dali "wznoszą się" wieże kościoła.
2. Przed nimi "są rozsiane" niskie domki otoczone ogrodami.
3. Na lewo od komórek "rozpościera się" boisko.
4. Wieczorami chłopcy często "grają" tam w piłkę.
5.Wtedy kibice "rozsiadają się" wszerz i wzdłuż, "tworząc" kolorowe plamy na ciemnej trawie
czasowniki zaznaczałem tak "coś tam"
2)wznoszą się-gdzie?-w dali
są rozsiane-gdzie?-przed nimi
rozpościera się-gdzie?-na lewo od komórek
rozsiadają się-gdzie?-w szerz i wzdłuż
tworząc-skad?-z trawy