Rozwiaz:
1
a) slonce wzgledem ziemi- porusza sie czy spoczywa
b)umykajaca przed rekinem ryba porusza sie po linii prostejj i jest stale w tej samej odleglosci od niego wzgledem rekina ryba -spoczywa czy porusz sie
c)wagony pedzacego ruchem jednostajnym pociagu wzgledem lokomotywy-porusza sie czy spoczywa
d)wokresie od kwietnia do czerwca powierzchnia ziemii na ktorej rosnie pszenica wzgledem jednego klosa -porusza sie czy spoczywa
e)znajdujace sie na slupie telegfonicznym gniazdo bocianow wzgledem przejezdzajacego w poblizu samochodu-porusza sie czy spoczywa
f) deskorolka wzgledem stop chlopca -porusza sie czy spoczywa
2 czy wektory przemieszczenia na trasie warszawa -krakow i krakow-warszawa sa takie same? odp uzasadnij
3. samochod wyruszyl spod twojej szkoly i przebyl 20 km co jeszcze mosisz wiedziec aby dokladnie okreslic gdzie sie znajduje
4szybkosciomierze 2 samolotow wskazuja te same wartosci czy to znaczy ze samoloty te poruszaja sie z takimi samymi predkosciami
5kon wykonal poltora okrazenia wokol kulistej areny cyrkowej promien areny wynosi 10 m
-oblicz droge przebyta przez konia
-wartosc wektora przemieszczenia konia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:53:59+01:00
A)spoczywa
b)spoczywa
c)spoczywa
d)spoczywa
e)spoczywa
f)spoczywa
2. Nie. Mają ten sam kierunek tę samą wartość jednak inny zwrot.
3. Kierunek jego ruchu.
4. Nie ponieważ szybkość i prędkość to dwie różne wielkości.
5. a)
s=3*pi*R=15pi= ok. 31,4m
b) r=5 s=2r=10
2010-03-09T20:12:00+01:00
1.a)spoczywa
b)spoczywa
c)spoczywa
d)porusza się
e)spoczywa
f)spoczywa
2.nie ponieważ samochód będzie np. jechał pod górę a wektor zwróci się dakej w stronę jądra ziemi
3.prędkość lub czas jazdy.
nie ponieważ prędkość to szybkość + kierunek geograficzny w którą stronę np. 1000km/h na północ
dalej nie wiem
2010-03-09T20:44:09+01:00
1 a spoczywa
b spoczywa
cspoczywa
d porusza sie
e porusza sie
fspoczywa
2 nie bo sa w innych kierunkach
3 prędkość (i czasami czas)
4 nie bo to są inne wartości-szybkość a prędkośc
z 5 sobie nie poradze ale mysle ze i tak pomogłam:)
3maj się;)