Klasa liczy 24 uczniów. Dziewcząt jest o 6 więcej niż chłopców. Ile jest dziewcząt, a ilu chłopców w tej klasie.

Wiem, że było już tutaj to zadanie, ale zależy mi na tym by było ono rozwiązane za pomocą UKŁADÓW RÓWNAŃ. Mile widziane również wyjaśnienie, lub wytłumaczenie tego. Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

2010-03-09T19:51:20+01:00
X-ilość chłopców

x+6+x=24
2x=24-6
2x=18|:2
x=9

9+6=15

chłopców jest 9, a dziewcząt 15
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:53:29+01:00
X -liczba dziewczyn
y- liczba chłopców

x+y=24
y+6=x

x+y=24
-x+y=-6
2y=18/:2
y=9

y=9
x+y=24

y=9
x=24-9

y=9
x=15

Muisz pamiętać, aby zmieniać znak przy przenoszeniu i aby podpisywać niewiadome :)
11 4 11