Odpowiedzi

2009-10-22T20:44:14+02:00
Wyższa warstwa społeczna w Starożytnym Rzymie z większą ilością przywilejów i praw
5 1 5
2009-10-22T20:44:37+02:00
Patrycjusze (łac. patres - ojcowie) to uprzywilejowana, wyższa warstwa społeczna, która pojawiła się w okresie republiki, w starożytnym Rzymie. Posiadali pełne prawa polityczne (do pewnego momentu) i wyłączność na obejmowanie urzędów. Wywodzili się oni z zamożnych rodzin. Początkowo prawdopodobnie potomkowie arystokracji rodowej (zamknięta liczba rodów - "gentes"), która we wczesnym okresie państwa (okres królewski i wczesnej republiki) cieszyła się pełnią praw politycznych.

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Patrycjusze
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T20:45:13+02:00
Patrycjusze - to uprzywilejowana, wyższa warstwa społeczna; Posiadali pełne prawa polityczne i wyłączność na obejmowanie urzędów; Pochodzili z zamożnych rodzin; ich przeciwieństwem byli plebejusze;
11 3 11