Odpowiedzi

2010-03-09T19:54:37+01:00
Jest to I zasada dynamiki newtona i nazywa sie zasada bezwladnosci. brzmi ona "ciala sa bezwladne" tz. jezeli ciala sa w spoczynku "chcą" w nim pozostac, aby wprawic je w ruch nalezy zadzialac sila. jezeli sa w ruchu to "chca" w nim pozostac, aby zmienic kierunek / predkosc nalezy zadzialac sila.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T19:54:37+01:00
Bezwładność jest to cech ciała polegająca na tym, że ciało dązy do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.

Przykłady bezwładności:
a) pasażer znajdujący się w ruszającym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku;
b) pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym;
c) na zakręcie przedmioty przemieszczaja sie na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej.

Masa jest miarą bezwładności ciała. Im większa masa, tym trudniej wprawić je w ruch oraz trudniej zatrzymać.
18 4 18