C. Węglowodany stanowią 57% masła orzechowego. Jaka jest masa węglowodanów zawartych w 400 g takiego masła ?

D. Maciek rok temu mierzył 175 cm wzrostu. Obliczył ,że w ciągu roku urósł o 8% . Jak wysoki jest teraz Maciek?

E.Przez wakacje Marcin urósł o 8 cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył się wzrost MArcina?

F. Nowa wersja filmu jest o 9 minut któtsza od wersji oryginalnej . Ile minut trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12% ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:14:14+01:00
C
57%- 100g
x% - 400g
100x= 22800
x=228

D
175* 8% = 14
175+14 =189 cm

E
160 * x% = 8
160* x/100 =8
160/100x =8
1,6x=8
x=5%

F

9-12%
x- 100%

12x= 900
x= 75 min

pozdro xD
2010-03-09T20:14:28+01:00
C) 57% z 400
0.57*400=228
odp. 400g zawiera 228g węglowodanów.
d) 175-100%
x-108%

100x=18900
x=189
odp, Maciek ma teraz 189 cm wzrostu.
e)168-x%
160-100%
160x=16800
x=105
odp. Marcin urósł o 5%.
f) 12%-9
100%-x
900=12x
x=75
odp. stara wersja to 75min