Siemka mam zadanie z histy za najlepsza odp. dam nagrode... ;-)
Dział II Człowiek między wiarą a razumem... (europa w XVII stuleciu, Rzeczpospolita- kraj rozdarty wewnętrznymi konfliktami:

Połącz pojęcia z ich określeniami, wywołanymi skutkami wg. wzoru: pojęcie-->określenie-->skutek.
Pojęcia: konfederacja, wolna elekcja, liberum veto
Określenia: wybór króla przez szlachtę, prawo zrywania sejmu, związek szlachty w celu załatwienia określonej sprawy.
Skutki: paraliż pracy sejmu, wprowadzenie na tron nieodpowiednich osób, załatwianie własnych interesów wbrew obowiązującemu prawu...

Tylko dobre odpowiedzi prosze....

2

Odpowiedzi

2009-10-22T20:48:24+02:00
Wolna elekcja - wybór króla przez szlachtę - wprowadzenie na tron nieodpowiednich osób
liberum veto - prawo zrywania sejmu - paraliż pracy sejmu
konfederacja - załatwianie własnych interesów wbrew obowiązującemu prawu...
związek szlachty w celu załatwienia określonej sprawy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T20:49:44+02:00
Konfederacja => związek szlachty w celu załatwienia określonej sprawy => załatwianie własnych interesów wbrew obowiązującemu prawu

wolna elekcja => wybór króla przez szlachtę => wprowadzenie na tron nieodpowiednich osób

liberum veto => prawo zrywania sejmu => paraliż pracy sejmu
4 4 4