Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:54:30+01:00
X-minione lata
38-x=5*(14-x)
38-x=70-5x
-x+5x=70-38
4x=32/:4
x=8
odp.8 lat temu mama była 5 razy starsza od Tomka

x-lata upływające
38+x=2*(14+x)
38+x=28+2x
x-2x=28-38
-x=-10/:(-1)
x=10
odp.za 10 lat mama będzie 2 razy starsza od Tomka
2010-03-09T20:00:02+01:00
X-tyle lat temu mama była 5 razy starsza
5(14-x)= 38-x 70-5x=38-x
70-38= -x+5x
32= 4x
x=8
y- za tyle lat mama będzie 2 razy starsza 2(14+y)=38+y 28+2y=38+y
2y-y=38-28
y=10
Myślę że jest dobrze