Streszczenie jakiejś biblijnej przypowieści, mniej więcej 2 strony formatu zeszytowego A5, może to być o: Miłosiernym Samarytaninie, Synu Marnotrawnym, Siewcy itd - ale to są tylko propozycje, może być jakakolwiek przypowieść

Wybiorę najlepsza odpowiedz, ale ostrzegam, ze skopiować z innej strony to ja doskonale potrafię, dlatego za plagiaty będę dawał ostrzeżenia!! Myślę, ze zadanie nie jest trudne, a sporo punktów do zdobycia, ale nie za bardzo mam czas sam coś nabazgrać

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:04:46+01:00
PRZYPOWIEŚĆ O SIEWCY :
Przypowieść o siewcy opowiada o człowieku a właściwie o rolniku , który wyszedł zasiać swoje ziarno na polu .
I tak gdy siał ziarna jedno padło na drogę i wydziobane przez okoliczne ptactwo , drugie zaś padło na skałę a promyki słońca spaliły go , trzecie zaś upadło pomiędzy wybujałe chwasty i ciernie, które nie pozwoliły mu wydać plonu. A ziarno, które upadło na żyzną glebę wyrosło i wydało plon stokrotny .
CO symbolizują ziarna a co Symbolizuje Jezus w tej przypowieści:
Ziarnem w przypowieści jest Słowo Boże a glebą są wierni ludzie , do których Bóg kieruje swoje słowa .Realna sytuacja przedstawia codzienne zdarzenie, jakim jest sianie ziarna. W znaczeniu przenośnym przypowieść pokazuje dwa różne postępowania ze słowem Bożym: można je albo odrzucić albo przyjąć. W przypowieści na pierwszy plan nie rzucają się ani siewca, ani ziarno, lecz ich rozmaity los. Ostatecznie o urodzajności gleby decyduje otwarcie się człowieka na Dobrą Nowinę o zbawieniu.


Licze na naj
4 4 4
2010-03-09T20:11:01+01:00
Syn marnotrawny
Pewnego czasu młodszy z synów poprosił swego ojca aby podzielił swój majątek między niego i starszego brata. Gdy ojciec to uczynił jego młodszy z synów udał się w daleką podróż w której roztrwonił swój cały majątek na zabawy i cudzołożnice. Gdy już nie miał z czego żyć postanowił udać się do pracy. Jedyną pracę jaką mu zaoferowano polegało alby pasł świnie. (Świnie w narodzie żydowskim to coś nieczystego, każdy żyd który się podejmie tego zadania jest grzeszny). Zarabiał mało więc musiał wyjadać strączki z koryta zwierząd. Długo rozmyślał aby wrócić do ojca. Po pewnym czasie postanowił że wróci do swego wodzinnego ojca i będzie błagał ojca o przebaczenie i poprosi go o to aby przyjął go jako swego robotnika.
Ojciec wyczekiwał na niego już od bardzo dawna. Gdy zobaczył go z oddali od razu do niego pobiegł i uściskał. Syn ze łzami w oczach błagał go aby Ojciec przyjął go jako parobka. Nie pozwolił na to. Ojciec kazał przynieść pierścień i szaty dla swego syna oraz wyprawić ucztę na jego cześć. Gdy starszy z synów wrócił z pracy i z oddali usłyszał dźwięk muzyki zdziwił się ponieważ nie planowało żadnej uczty. Gdy zobaczył swego młodszego brata rozgniewał się na swego ojca ponieważ przygarną syna który roztrwonił jego dorobek życia
Ta opowieść pokazuje nam że my też jesteśmy synami marnotrawnymi Boga i że gdy się nawrócimy on zawsze nas przyjmie z otwartymi rękami.
2 3 2
2010-03-09T20:39:55+01:00
Przypowieść o siewcy opowiada o człowieku a właściwie o rolniku , który wyszedł zasiać swoje ziarno na polu .
I tak gdy siał ziarna jedno padło na drogę i wydziobane przez okoliczne ptactwo , drugie zaś padło na skałę a promyki słońca spaliły go , trzecie zaś upadło pomiędzy wybujałe chwasty i ciernie, które nie pozwoliły mu wydać plonu. A ziarno, które upadło na żyzną glebę wyrosło i wydało plon stokrotny .
CO symbolizują ziarna a co Symbolizuje Jezus w tej przypowieści
Ziarnem w przypowieści jest Słowo Boże a glebą są wierni ludzie , do których Bóg kieruje swoje słowa .Realna sytuacja przedstawia codzienne zdarzenie, jakim jest sianie ziarna. W znaczeniu przenośnym przypowieść pokazuje dwa różne postępowania ze słowem Bożym: można je albo odrzucić albo przyjąć. W przypowieści na pierwszy plan nie rzucają się ani siewca, ani ziarno, lecz ich rozmaity los. Ostatecznie o urodzajności gleby decyduje otwarcie się człowieka na Dobrą Nowinę o zbawieniu.
2 5 2