Odpowiedzi

2010-03-09T19:58:24+01:00
I jeden i drugi jest dobry i pomagał biednym xD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:58:59+01:00
Większość ludzi wierzy, że u źródeł legendy o Św. Mikołaju leży historia biskupa z Miry (AD 270 - 343), który został kanonizowany w IX wieku. Za życia dokonywał wielu cudów i pomagał potrzebującym. Jedna z wielu legend głosi, że pewien dobry, ale biedny człowiek, nie mógł zapewnić posagu swoim trzem córkom. Kiedy biskup dowiedział się o tym, nocą wrzucił przez komin, trzy sakiewki z pieniędzmi - po jednej dla każdej z córek. Złoto spadło prosto w pończochy dziewcząt, suszące się przy kominku - wierzy się, że właśnie tu ma początek znana powszechnie świąteczna tradycja. Biskup Mikołaj zmarł 6 grudnia 343 r. W tym dniu w wielu miejscach na świecie ludzie dają sobie prezenty. Także w Polsce jest to dzień, w którym tradycyjnie obchodzi się Mikołajki.


źródło : Qlturka.pl
2010-03-09T19:59:03+01:00
Łączy to że rozdawał prezenty dla biednych w czasie tego swięta.