UWAGA!! SZYBKO DO ZAROBIENIA 10 PKT>>><<<
ProSZĘ NIE ROZWIĄZYWAĆ Z TYM ZNAKIEM ,, { '' !!!!DAJE NAJ!
1 DB WYNIK JEST NAGRODZONY 10 PKT I NAJ>>>~!

Grządzielka ma trzy razy więcej pętelek niż kompałka. Gdyby kompałka miała sześć pętelek więcej, to miałaby ich tyle samo co grządzielka. Ile pętelek mają grządzielka z kompałką?

3

Odpowiedzi

2010-03-09T20:03:12+01:00
X - pętelki grządzielki
y - pętelki kompałki

x = 3y
x = y +6

x=2y
3y= y+6

x= 3y
3y-y=6

x=3y
2y=6

x=3y
y=3

x=9
y=3

x+y= 12

ODPOWIEDŹ: GRZĄDZIELKA Z KOMPAŁKĄ MAJĄ 12 PĘTELEK
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:03:30+01:00
X= ilośc pętelek kompałki
3x=ilośc pętelek grządzielki

x+6=3x
x-3x=-6
-2x=-6
x=6:2
x=3

3x=3 razy 3=9
kompałka ma 3, a grzadzielka 9 petelek.
razem mają:
3+9=12 petelek,
3 3 3
2010-03-09T20:03:42+01:00
Grządzielka - 3x
Kompałka - x
x + 6 = 3x / -x
6 = 2x / : 2
3 = x, czyli kompałka ma 3 pętelki.
Grządzielka : 3*3=9

Odpowiedź : mają 9 pętelek. ;-]

sprawdzenie :
"gdyby kompałka miała 6 pętelek więcej..."
3+6=9, czyli wszystko pasuje. ;-p
1 5 1