1. Rowerzysta w czasie 2 minut przejeżdża drogę 500 metrów. Ile kilometrów przejedzie z tą prędkością w czasie 1 godziny i 10 minut???? Proszę o rozwiązanie.
2. Kasia i Asia mają razem 12 lat. Kasia jest 3 razy starsza do Asi. Ile lat ma każda z nich?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:03:50+01:00
1.
2min --------- 500m
70 min---------- x

2* x =500 * 70
2x = 35000
x = 35000 : 2 = 17500 m = 17,5 km
2.
x-wiek Kasi
y-wiek Ani

x+y=12
x=3y

3y+y=12
4y=12 / :4
y=3

x=3*3
x=9

Odp. Kasia ma 9 lat, a Ania 3.
1 5 1
2010-03-09T20:05:32+01:00
1. 2 - 500
70 - x
x=17500
0dp: Rowerzysta przejedzie 17500m.

2. 12=x+3x
4x+12
x=3
odp: Asia ma 3 lata, a Kasia 9.