Matematyka z Plusem 1
Równania i nierówności.!
Podręcznik str. 178
Sprawdz czy umiesz
Zad.1 Rozwiązanie równania 3x-2=5(x+1) jest liczbą:
A.ujemną
B.całkowitą ujemną
C.Mniejszą od -3
D.większą od 3
Zad.2
Jeśli obie strony równania x+3 przez 2 - x+4 przez 4 = 2 pomnożymy przez 4 to otrzymamy równanie:
A.2x+3-x+4=8
B.2(x+3)=x+4=8
C.2x+6-x-4=2
D.2x+6-x-4=8

Proszę o Działania.!Daje Naj.!;*

2

Odpowiedzi

2010-03-09T20:06:37+01:00
1.
3x-2=5(x+1)
3x-2=5x+5
-2x=7
x=-3,5

jest to liczba ujemna, mniejsza od -3 (czyli odp A i C)

2.
)x+3)/2 - (x+4) /4 = 2 pomnożymy przez 4

2(x+3)-(x+4)=8
2x+6-x-4=8 odp D
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:09:42+01:00
Zad.1 Rozwiązanie równania 3x-2=5(x+1) jest liczbą:
3x-2=5x+5
3x-5x=5+2
-2x=7
x=-3,5
Odp. c
A.ujemną
B.całkowitą ujemną
C.Mniejszą od -3
D.większą od 3
Zad.2
(x+3):2-(x+4):4=2
2(x+3):4-(x+4):4=2 /*4
2x+3-x+4=8
odp.A
A.2x+3-x+4=8
B.2(x+3)=x+4=8
C.2x+6-x-4=2
D.2x+6-x-4=8
12 2 12