Odpowiedzi

2010-03-09T20:09:11+01:00
-mówili w polskim języku
-czytali polskie książki
-protestowali przeciwko rusyfikacji
-spotykali sie na tajnych spotkaniach i dyskutowali o ważnych losach polski a takze o literaturze
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:10:56+01:00
Na podstawie książki "Syzyfowe prace" możemy wyróżnic kilka postaw.
Pierwsza grupa młodzieży całkowicie ulegała rusyfikacji- nie poznawszy wcześniej historii Polski, ulegali wpływom rosyjskich profesorów, wierząc im we wszystko, co złego mówią o Polsce. Powoli stawali się "małymi Rosjanami" przyjmując ich obyczaje, kulturę, język. Taką postawę początkowo miał Marcin Borowicz
Inni uczniowie, którzy znali historię Polski, czytali polską literaturę- stawiali się nauczycielom. Groziły za to surowe kary. Tacy uczniowie nie ulegli rusyfikacji, rozmawiali po polsku, spotykali się na zgromadzeniach, gdzie mogli wymieniac się książkami, kształcili się z wiedzy o Polsce, omawiali wybrane przez siebie lektury i wrażenia po ich przeczytaniu. Przykładem mogą byc spotkania na Górce u Gontali.
4 5 4