Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:07:48+01:00

W opowiadaniu pt. "Ten obcy"
najbardziej podobał mi się rozdział "Spal ten list". Gdy Ula wstała przywitała się z ojcem, a następnie spytała się, gdzie jest Zenek. Przez cały czas Ula rozmyślała o Zenku jak mogło i może być. Następnie doktor Zalewski opowiadał Uli o wczorajszej rozmowie z Zenkiem i Ula zauważyła, że obaj się polubili. Dziewczyna zaniepokojona prosi ojca, by nie puścił Zenka do jego domu. Później Ula z ojcem zastanawiają się, gdzie Zenek może zamieszkać. Doktor opowiada dziewczynie o tym, dlaczego Zenek uciekł z domu. Ta rozmowa powoduje, iż ojciec Uli tłumaczy się ze swojego błędu. Gdy ojciec wyjawia, że ją obserwował, Ula poczuła żal, że jej nie zawołał. W dalszej części gdy mama Pestki na chwilę odchodzi ona ucieka z domu i biegnie do Mariana i Julka wypytując o Zenka. Gdy wraca mama ma pretensje do córki. W dalszej części Ula pisze w swoim pamiętniku, który kieruje do zmarłej mamy. Następnie, gdy doktor Zalewski przychodzi do domu Ula dowiaduje się, że już niedługo odnajdą wujka Zenka. Nagle Ula zauważyła Dunaja przed jej domem. Ojciec podszedł do Uli i oznajmił. że odnaleźli wujka Zenka. Potem Ula z doktorem rozmawiają o Zenku i jego wujku. Po chwili Zenek przychodzi do domu i dowiaduje się o wszystkim. Następnego dnia Ula pobiegła do Pestki, lecz znalazła tylko zaadresowaną do niej kopertę. Pewnego wieczoru dziewczynka wyszła na dwór, odczytała list Zenka i znalazła w nim 50zł. Ula wróciwszy do domu i skończywszy czytać list wrzuciła go do ognia. W końcu nadszedł dzień odejścia Zenka. Było straszne zamieszanie. Wszyscy byli zagonieni. Na miejsce gdzie miał ojdjechać Zenek przyjechała Ula, Pesta, Julek, Marian i doktor Zalewski. Gdy pociąg przyjechał Zenek szybko wsiadł do niego wołał im na pożegnanie - Serwus!
2 4 2
2010-03-09T20:11:09+01:00
Ula zostala sama na wyspie , a obok niej lezal spiacy chlopak. Czula sie nie pewnie. Po dluzszym czasie mlodzieniec sie obudzil. Mial rane na nodze. Dziewczyna zostala z nim do powrotu przyjaciol i rozmawiala.
1 5 1