Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:12:49+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MO=16u
mMgO=24u+16u=40u
2Mg + O2----->2MgO
2*16g tlenu--------2*40g MgO
30g tlenu-----------xg MgO
x=30*80/32
x=75g MgO
Powstanie 75g MgO

  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T20:18:54+01:00
O₂ + 2Mg ---> 2MgO
32u powstaje 80u
30g powstaje x

32u/30g = 80/x ( / - kreska ułamkowa )
32x = 30g*80
32x = 2400g | :32
x = 75g

Odp: W reakcji powstanie 75g tlenku magnezu.