Pan Wojtek jest teraz 2 razy starszy od syna. 18 lat temu był od niego starszy 3 razy.Wynika z tego że:
a)Pan Wojtek jest o 18 lat starszy od syna
b)Syna pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.
c)Pan Wojtek 18 lat temu obchodził pięćdziesiąte urodziny.
d)Syn pana Wojtka jest uczniem szkoły podstawowej.
Zadanie to można znaleźć w podręczniku do klas 1 Gim. zad.3 str.185 . Ale też trzeba wyliczyć.
Zadanie potrzebuje na dzisiaj do 22
Z góry dzięki:)

3

Odpowiedzi

2010-03-09T20:08:28+01:00
X-wiek ojca
y- wiek syna

x=2y
x-18=3(y-18)
2y-18=3y-54 =>y=36
x=72


odp b
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:11:55+01:00
X -wiek wojtka
y- wiek syna

x=2y
x-18=3(y-18)

x-18=3(y-18)
2y-18=3(y-18)
2y-18=3y-54
-18+54=3y-2y
36=y

x=2y=2*36=72

Porawna odpowiedź to b.
6 2 6
2010-03-09T20:12:30+01:00
X- wiek pana wojtka
y- wiek syna
x= 2y
x-18=3(y-18)

podstawiamy do drugiego za x
2y-18=3y-54
y=36
x=72
odp b., bo 36-18=18
5 2 5