Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:21:14+01:00
N₁(liczba zwojów pierwotnych)=2400
n₂(liczba zwojów wtórnych)=300
U₁(napięcie pierwotne)=500V
U₂(napięcie wtórne)=x

Wzór: n₁/n₂=U₁/U₂

Podstawiamy do wzoru:

2400/300=500/x
8=500/x
8x=500
x=62,5V

Odpowiedź: Napięcie będzie wynosić 62,5V :]
2010-03-09T20:28:18+01:00
Dane:
np= 2400
nw=300
Up=500V
Uw=?

Uw/Up=nw/np

Uw--->300
500V--->2400
Uw=500*300/2400
Uw=62,5V
Odp:Napięcie prądu na uzwojeniu wtórnym wynosi 62,5V
6 4 6