Pan Bogdan chce przykryć namiotem foliowym fragment działki w kształcie prostokąta o wymiarach 4m x 5m .Przekrój namiotu będzie miał kształt półokręgu.Ile co najmniej folii musi kupić pan Bogdan,aby pokryć namiot?(tylna i przednia ściana także mają być przykryte folią)

poprosze o całe oblicznia i rozwiązanie;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:23:47+01:00
To jest na 100% poprawnie więc chce naj. ;)

Pf=½* 2πr(H+r) = πr* (H+r)
r=2m
H=5m
Pf=π*2*(5+2)= 14π≈14*3,14≈44m²

Odp. Pan Bogdan musi zakupic 44m² foli.
29 3 29
2010-03-09T20:24:10+01:00
Chyba 28m jak przednia i tylna
7 2 7