Oblicz ! . , sprowadzając do wspólnego do jak najmniejszego mianownika .
zad1.
a) 3/7 + 2/5 =
b) 3/11+1/2 =
c) 4/5 +3/4 =
d) 11/12 - 2/5 =
e) 8/9 - 3/4 =
f) 5/9 - 1/2 =
zad2.
a)1/3 + 1/6 =
b) 2/7 + 4/21 =
c) 2/5 + 1/20 =
d)11/15 - 1/3 =
e) 25/27 - 4/9 =
f) 23/24 - 5/12 =
zad3.
a) 4/15 + 7/10 =
b) 9/12 + 5/16
c) 3/4 - 3/10 =
d) 21/24 - 5/36 =
Prosze ułamki i te zadania pisać np. 1/3 + 1/6= ?/6 + 1/6 =

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:40:19+01:00
1a)3/7+2/5=15/35+14/35=29/35
b)3/11+1/2=6/22+11/22=17/22
c)4/5+3/4=16/20+15/20=31/20=1 11/20
d)11/12-2/5=55/60-24/60=31/60
e)8/9-3/4=32/36-27/36=5/36
f)5/9-1/2=10/18-9/18=1/18

2a)1/3+1/6=2/6+1/6=3/6=1/3
b)2/7+4/21=6/21+4/21=10/21
c)2/5+1/20=8/20+1/20=9/20
d)11/15-1/3=11/15-5/15=6/15
e)25/27-4/9=25/27-12/27=13/27
f)23/24-5/12=23/24-10/24=13/24

3a)4/15+7/10=8/30+21/30=29/30
b)9/12+5/16=36/48+15/48=51/48=1 1/16
c)3/4-3/10=15/20-6/20=9/20
d)21/24-5/36=63/72-10/72=53/72
2010-03-09T20:48:27+01:00
1
a)3/7+2/5=15/35+14/35=29/35
b)3/11+1/2=6/22+11/22=17/22
c)4/5+3/4=16/20+15/20=31/20=1 11/20
d)11/12-2/5=55/60-24/60=31/60
e)8/9-3/4=32/36-27/36=5/36
f)5/9-1/2=10/18-9/18=1/18

2
a)1/3+1/6=2/6+1/6=3/6=1/3
b)2/7+4/21=6/21+4/21=10/21
c)2/5+1/20=8/20+1/20=9/20
d)11/15-1/3=11/15-5/15=6/15
e)25/27-4/9=25/27-12/27=13/27
f)23/24-5/12=23/24-10/24=13/24

3
a)4/15+7/10=8/30+21/30=29/30
b)9/12+5/16=36/48+15/48=51/48=1i3/48=1i1/16
c)3/4-3/10=15/20-6/20=9/20
d)21/24-5/36=63/72-10/72=53/72
1 3 1