1.Wielbłądy nie potrafią szybko biegać, ale imponują wytrwałością i odpornością na trudy podróżowania po pustyni. Potrafią w ciągu dnia pokonać 50 km obciążone ładunkiem 270 kg. Temperatura uch ciała przystosowuje się do temperatury otoczenia, rano wynosci 36 stopni C, a w okresie największych upałów osiąga 42 stopnie C.

a) O ile stopni może wzrosnąć (jeśli są upały) temperatura ciała wielbłąda w ciągu dnia ?

b) Przyjmijmy, że wielbłąd maszeruje 10 godz. dziennie. Z jaką średnią prędkością porusza się z ładunkiem 270 kg ?

c) Jak długo pięć wielbłądów będzie transpotowało ładunek 1, 35 t na odległość 200 km ?

3

Odpowiedzi

2010-03-09T21:26:33+01:00
A) 6 stopni
b) Vśr=S/t = 50km/10h=5km/h
c)1,35t=5*270kg.
200km/50km=4dni
9 2 9
2010-03-09T22:19:38+01:00
A) 42-36=6⁰
b) V=s/t = 50km/10h= 5km/h
c)5*270kg=1350 kg = 1,35 t
1 dzień ->50 km
4 dni -> 200 km
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T22:33:14+01:00
A) 42 - 36 = 6⁰
b) V = s ÷ t = 50 km ÷ 10 h = 5 km/h
c)5 × 270 kg = 1350 kg = 1,35 t
4 dni = 200 km

Jeśli mam tak samo jak ktoś inny to proszę nie zgłaszać spamów, bo to były łatwe zadania i mogą być podobne obliczenia!!!

Pozdro:)
19 4 19