Oblicz miarę kąta środkowego opartego na łuku,którego długość stanowi:
a)0,7 długości okręgu
b)35% długości okręgu

oblicz długość łuku o promieniu r,na którym opiera się kąt środkowy a(alfa) jeżeli:
a)r=50cm,a(alfa)=90(stopni)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T23:59:12+01:00
A]
0,7=α:360
α=360×0,7
α=252⁰
b]
35%=0,35
0,35=α:360
α=360×0,35
α=126⁰


l=α/360×2π×50
l=90/360×100π
l=¼×100π
l=25π= długośc łuku
2 1 2
2010-03-10T00:05:32+01:00
Oblicz miarę kąta środkowego opartego na łuku,którego długość stanowi:
a)0,7 długości okręgu

360⁰-cały okrąg
x--0,7 długości okręgu
x=0,7*360⁰=252⁰

b)35% długości okręgu

x=35%*360⁰=0,35*360⁰=126⁰

oblicz długość łuku o promieniu r,na którym opiera się kąt środkowy a(alfa) jeżeli:
a)r=50cm,a(alfa)=90(stopni)
x=α/360⁰*2πr
x=90⁰/360⁰*2π*50cm
x=1/4⁰*100πcm
x=25π cm
2 3 2