1. Idąc ścieżką tata i syn napotkali dwa ogromne dęby. Postanowili zmierzyć krokami odległość między nimi. Krok ojca ma długośc 70cm, a syna 56cm. Jaka jest odległość między drzewami, jeżeli ślady ich kroków pokryły się 5 razy(ostatni raz przy drugim drzewie)?
2.Pewien teren całkowicie obsadzono drzewami. Na 45% powierzchni zasadzono drzewa iglaste, na 80% powierzchni drzewa lisciaste. Ile procent lasów, które nie są wyłącznie iglaste, stanowią lasy mieszane?
A. 25% B. 31,25% C 35% D 45%
3. Cień drzewa miał dł. 8,4m. Jaka jest wysokość tego drzewa, jeżeli promienie słońca padały pod kątem 45stopni?

Daje "najlepszą odpowiedź".

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:43:07+01:00
1. Idąc ścieżką tata i syn napotkali dwa ogromne dęby. Postanowili zmierzyć krokami odległość między nimi. Krok ojca ma długośc 70cm, a syna 56cm. Jaka jest odległość między drzewami, jeżeli ślady ich kroków pokryły się 5 razy(ostatni raz przy drugim drzewie)?

NWW(70,56)=280cm

5 razy się pokryły, więc:
280*5=1400 cm=14 m

2.Pewien teren całkowicie obsadzono drzewami. Na 45% powierzchni zasadzono drzewa iglaste, na 80% powierzchni drzewa lisciaste. Ile procent lasów, które nie są wyłącznie iglaste, stanowią lasy mieszane?
A. 25% B. 31,25% C 35% D 45%

45%+80%=125%
125%-100%=25%
odp.A

3. Cień drzewa miał dł. 8,4m. Jaka jest wysokość tego drzewa, jeżeli promienie słońca padały pod kątem 45stopni?

taka sama jak dł. cienia, czyli x=8m, bo mamy trójkąt prostokątny równoramienny
2 4 2
2010-03-09T20:58:25+01:00
1) pokrycie śladów nastąpi gdy
x-liczba kroków do ojca do 1 pokrycia się śladów
y-liczba kroków do syna do 1 pokrycia się śladów
x,y są całkowite
NWW(70,56)=280
280*5=1400cm=14m

odległość drzew to 5x lub 5y
5x=5*28=140kroków ojca = 140*70=9800cm=98m


2)a
3)8,4m
1 1 1