W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci. Meszczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów Kobiety-44%, a dzieci było czterdzieści dwoje. Ile wczasowiczów spędziło wakacje w domu wczasowym Bursztyn. Proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T21:11:58+02:00
X - ilość wczasowiczów

Ilość wczasowiczów jest sumą ilości mężczyzn, kobiet i dzieci:
x = 28% * x + 44% * x +42
x = 0,28 * x + 0,44 * x + 42
x = 0,72 * x + 42
x - 0,72 *x = 42
0,28 * x = 42
x = 42 * 100/28 = 150

W domu wczasowym Bursztyn przebywało 150 wczasowiczów.
8 2 8
2009-10-22T21:24:15+02:00
28%+ 44%= 72%
100% - 72%= 28%
28%- 42 dzieci
28% * x = 42
0,28 * x = 42
x=42: 28/100
x= 42* 100/28
x= 150
odp: W domu wczasowym bursztyn wakacje spędziło 150 osób.