Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:56:40+01:00
X -pierwszy wyraz,
(x+r) -drugi wyraz,
( x+2r) -trzeci wyraz;
x+ x+r+x+2r=27;
czyli x+r=9;
z tego r=9-x;
wyrazy ciągu geometrycznego to:x+1,9+3,x+2r+7;
po podstawieniu za r=9-x otrzymamy:x+1,12,25-x;teraz korzystamy z podstawowej własności ciągu geometrycznego i mamy równanie:
12^2=(x+1) (25-x),
po uporządkowaniu mamy równanie kwadratowe
;-x^2+24x-119=0,
jego pierwiastkami są liczby:x1=17 lub x2=7;teraz wystarczy obliczyć r1=-8 ;r2=2;co daje

odpowiedż:są to liczby:17,9,1, lub 7,9,11.mam nadzieję,że mnie odczytasz,pozdrawiam heja
3 3 3
2010-03-09T21:00:44+01:00
Sn=27
a₁=x+1
a₂=x+3
a₃=x+7
Sn=a1+an/2 *n
27=(x+1)+(x+7)/2 *3
27=2x+8/2 *3
27=x+4*3
27=3x+12
3x=15
x=5

a₁=5+1=6
a²=5+3=8
a³=5+7=12
2 4 2