Wszystkie pytania są z ćw część 2 "Przyroda dla klasy 6"

1.Napisz, jakie funkcje pełnią pióra ptaków.
2.Napisz, czym się różnią pisklęta gniazdowników od piskląt zagniazdowników.
3.Przedstaw swoje propozycje sposobów ochrony ptaków.
4.W jakim celu naskórek dżdżownicy wydziela śluz?
5.Czy występowanie na polu lub działce dużych ilości dżdżownic jest zjawiskiem pożytecznym czy szkodliwym? Uzasadnij odp.
6.Wyjaśnij, dlaczego kleszcze mogą być groźne dla człowieka.

Jeżeli w odp będzie mniej niż 3 to uznam to za SPAM!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:03:28+01:00
1.Pióra ptaka chronią go przed zimnem, ciepłem, wodą, przywabiają partnera, maskują, a najważniejsze - są narzędziem do latania
2.isklęta, które bezpośrednio po wykluciu potrafią się poruszać i są opierzone nazywa się zagniazdownikami. Pisklęta gniazdowników potrzebują pomocy w termoregulacji ciała, stąd muszą być wysiadywane dłużej, niż pisklęta zagniazdowników.
3.wywieszanie budek lęgowych i coroczne ich czyszczenie, instalowanie platform dla gniazd bocianów białych, tworzenie stref ochronnych wokół gniazd gatunków zagrożonych wyginięciem, ochranianie pasa trzcin na jeziorach (miejsc występowania licznych ptaków wodnych) oraz dokarmianie ptaków.
4.Naskórek dżdżownicy wydżiela śluz ponieważ zmniejsza tarcie i ułatwia przesuwanie się
5.Występowanie dużych ilości dżdżownic jest zjawiskiem bardzo pożytecznym, dżdżownice użyźniają glebę, kopią tunele dzięki którym pod ziemia znajduje się powietrze i miejsce na wodę.
6.Wstrzykują nam jad do organizmu. Mogą przenosić różne choroby np. borelioze, można dostać zapalenia opon mózgowych, a nawet umrzeć
1 5 1
2010-03-09T21:19:20+01:00
1chronią go przed zimnem, ciepłem, wodą, przywabiają partnera, maskują.
2zagniazdowniki-pisklęta, które bezpośrednio po wykluciu potrafią się poruszać i są opierzone. Pisklęta gniazdowników potrzebują pomocy w termoregulacji ciała, stąd muszą być wysiadywane dłużej.
4Naskórek dżdżownicy wydżiela śluz żeby zmniejszyc tarcie i ułatwić przesuwanie się
5jest zjawiskiem bardzo , bo dżdżownice użyźniają glebę, kopią tunele dzięki którym pod ziemia znajduje się powietrze i miejsce na wodę.
6Wstrzykują nam jad do organizmu. Mogą przenosić różne choroby.
1 2 1