W gimnazjum liczącym 150 uczniow przeprowadzono ankiete na temat w jaki sposob pokonujesz droge do szkoly:
32% uczniow dojeżdża autobusem
16% pieszo
pozostale 52% samochodem.

a) Ile uczniow jest dowożonych samochodem

b)Ile uczniow chodzi do szkoly pieszo

c) Oblicz o ilu uczniow wiecej jest dowożonych samochodem niz dowozonych srodkami komunikacji miejskiej.

3

Odpowiedzi

2010-03-09T20:58:06+01:00
A)150*52%=150*0,52=78-tyle jeżdzi samochodem
b)150*16%=150*0,16=24-tyle chodzi na piechotę
c)150*32%=150*0,32=48-tyle jeżdzi autobusem
78-48=30=taka jest różnica
2010-03-09T20:58:11+01:00
0,32 * 150 = 48 uczniów (dojeżdża autobusem)
0,16 * 150 = 24 uczniów (pieszo)
0,52 * 150 = 78 uczniów (samochodem)

Odp: Samochodem jeździ o 30 uczniów więcej, niż autobusem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:01:13+01:00
Zrobię Ci to z proporcji... /-to kreska ułamkowa

a)
150-100%
x-52%

x= 52*150/100
x=156/2
x=78

b)150-100%
x- 16%

x=150*16/100
x=24

c) 150-100%
x-32%

x=150*32/100
x=48

78-48=30

odp. O 30 uczniów więcej