Odpowiedzi

2010-03-09T20:57:39+01:00
1.Bardzo miłe.
2.Je chomicze jedzenie, a pije wode.
3.Nie myj go bo ci zdechnie.
4.Musi biegać na kole i mało jeść.
5.Tak ale zależy jaki chomik.
62 4 62
2010-03-09T20:58:07+01:00
Ad.2

Podstawowym pokarmem jest specjalistyczna mieszanka dla gryzoni. Jako dodatek żywieniowy podaje się:

* Nasiona; pszenica, owies, kukurydza, jęczmień oraz pestki słonecznika i dyni (dwa ostatnie w małych ilościach).
* Warzywa; marchew, buraki, rzepa, brokuła, endywia, szpinak, liście kalafiora, pietruszka oraz brukselka, (ostatnie podaje się tylko chomikom, które skończyły 12 tygodni) .
* Owoce; jabłko, gruszka, winogrona.
* Zioła; krwawnik pospolity, gwiazdnica pospolita, starzec zwyczajny, koniczyna, mniszek pospolity, tasznik pospolity, liście maliny.
* Inne; rodzynki, gotowane jajko, ciasto owocowe (wszystko w małych ilościach).
* Owady – Chomiki też bardzo chętnie jedzą larwy mącznika. Należy im podawać 3-4 owady dziennie żeby uzupełnić potrzebne białko.

Nie wolno chomików karmić: kruchą sałatą, solonymi orzeszkami i słodyczami oraz gotowanymi jarzynami.

Do ścierania zębów mogą służyć gałązki z drzew owocowych (jabłoni czy gruszy).
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:04:04+01:00
W klatce należy codziennie zmieniać im wodę, nie może być gorąca! Powinny zawsze mieć w misce czy czymś tam swój suchy pokarm a od czasu do czasu dawać im jakiś owoc lub warzywo. No i codziennie trzeba się z nimi bawić :)
Chomiki same dbają o swoją higienę. PAMIĘTAJ! Nie wolno kąpać chomików! Są to tak czyste zwierzątka... możesz je raz na jakiś czas uczesać szczotką miękkim włosiem. Jeśli chodzi o higienę zębną to trzeba chomikowi dawać dużo ziarna, kolby i wapień, ponieważ chomikom, jak i innym gryzoniom rosną stale siekacze.
kołowrotek i duża klatka powinny wystarczyć do ćwiczeń i zabaw które on sam sobie wymyśla.
23 4 23