Franek ma 15 lat, a jego tata Jan ma o 25 lat więcej.
a) Oblicz ile razy tata Franka jest od niego starszy
b) Podaj wzór pozwalający obliczyć ile razy tata Franka będzie od niego starszy po uplywie t lat, gdzie t większe,rowne 0.
c) Oblicz za ile lat tata Franka będzie od niego starszy dwa razy.

2

Odpowiedzi

2010-03-09T21:03:57+01:00
A)15+25=40
40:15=2.7 razy starszy
b)
c)15x2=30
30-25=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:39:20+01:00
A)15+25=40
40/15=2,66 razy ojciec jest starszy
b)zalóżmy że x+t-wiek syna po upływie lat t
x+25+t wiek ojca po upływie lat t
x+25+t/x+t=c
c) podstawiam pod wzór x=15 c=2
40+t/15+t=2 /*15+t
40+t=30+2t
t=10
ojciec za 10 lat bedzie 2 razy starszy od syna
1 5 1