Oblicz stosując prawa działań na pierwiastkach.
a)pierwiastek 3stopnia 8x64=?
b)pierwiastek 3stopnia 216x343=?
c)pierwiastek 3 stopnia 216:125=?
d)pierwiastek 3stopnia 8x343=?
Własności pierwiastków.
w nawiasie pierwiastek pod pierwiastkiem nawias minus 2 zamknąć nawias do potęgi 2 zamknąć nawias do potęgi 3=?
to coś takiego (pierwiastek(-2)do potęgi 2)do potęgi 3=?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T21:22:13+02:00
A)pierwiastek 3stopnia 8x64=∛8 x ∛64= 2×4=8
b)pierwiastek 3stopnia 216x343=∛216 x ∛343 = 6x7=42
c)pierwiastek 3 stopnia 216:125=∛216:∛125=6:5=1⅕
d)pierwiastek 3stopnia 8x343=∛8 x ∛343 = 2x7=14


(pierwiastek(-2)do potęgi 2)do potęgi 3=(√(-2)² )³=(√₄)³=2³=8
1 5 1
2009-10-22T21:26:00+02:00
A)8
b)42
c)1.2
D)14
z tego co ja wiem pod pierwiastkiem drugiego stopnia nie może stac liczba ujemna pozdr
ale jeśli ja się myle to w ostanim przykladzie bedzie chyba -8
1 1 1