Zadania:
1) Średnia prędkośc głosu w powietrzu wynosi 340 m/s. Jaką prędkośc w km/h ma ponaddźwiękowy samolot poruszajacy sie z predkoscia dwukrotnie wieksza od dzwieku?

2) Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosił 96 minut , zaś jego średnia predkosc miala wartosc 7,8 km/s. Jaką drogę w przyblizeniu przebywal satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:08:12+01:00
1.
Dane:
V,głosu=340m/s

Szukane:
V,samolotu=?

340+340=680m/s
680 m/s= 680×0,001_/_1/3600 km/h= 0,680_/_1/3600 km/h=
=680/1000÷1/3600= 68/100×3600/1= 2448 km/h

Odp. Ponaddźwiękowy samolot poruszający się z prędkością dwukrotnie większą od prędkości dźwięku wynosi 2448 km/h.
2.
Dane:
t=96min
v=7.8km/s
Zamieniamy min na sek
96min*60s= 5760s
Wzor
S=v*t
s= 7.8km/s*5760s=44928Km
(sek sie skracaja)

Liczę na najlepszy ;)))
Pozdrowienia :))
1 5 1
2010-03-09T21:13:08+01:00
1) 2*340m/s=680m/s=680*3,6km/h=2448km/h

1m/s=3,6km/h

2)v=s/t

s=v*t=7,8km/s*96min=7,8km/s*96*60s=44928km
1 3 1