Odpowiedzi

2010-03-09T21:14:31+01:00
Strefa klimatów równikowych - ciepło, temp. nie przekracza 20 C
mała roczna amplituda powietrza, duże opady
Strefa zwrotnikowa - ciepło, brak opadów
Strefa podzwrotnikowa - ciepło, opady średni/małe
Strefa umiarkowane - chłodne zimy ciepłe lata opady średnie
Strefa okołobiegunowa - zimno długie mroźne zimy niewielki opady w postaci śniegu
17 3 17
2010-03-09T21:18:51+01:00
Strefa równikowa:
-średnia temperatura roczna przekracza 20st.C, roczna temperatura opadów ok. 2000mm
-amplituda powietrza nie przekracza 5 st.C

strefa zwrotnikowa:
-średnia roczna temperatura ponad 20 st. C
-silnie zróżnicowana od klimatu skrajnie zróżnicowanego
-amplituda temperatury powyżej 15 st. C

strefa podzwrotnikowa:
-charakterystyczną odmianą klimatu jest klimat śródziemnomorski
-opady w miesiącach zimowych,lato słoneczne, suche i ciepłe z temperaturą powyżej 20st. C
-amplituda temperatury powyżej 10st. C

strefa umiarkowana:
-wyraźne pory roku
-amplituda temperatury rocznej w odmianie morskiej powyżej 10st. C, a w odmianie kontynentalnej powyżej 40st. C

strefa okołobiegunowa:
-temperatury ujemne przez cały rok, występują dwie pory roku, mroźna zima w czasie nocy polarnej, krótkie lato w czasie dnia polarnego
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:23:45+01:00
1. strefy klimatów równikowych
-obfite opady
-codzienne deszcze zenitalne
-temperatura cały rok taka sama ok. 25 stopni C
-barak pór roku
2. strefy klimatów zwrotnikowych
-wysokie temperatury w dzień ,poniżej 0 stopni C w nocy
-silne wiatry (powodują burze piaskowe)
-bardzo mało opadów do 10 mm na rok
3. strefy klimatów podzwrotnikowych (typ śródziemnomorski)
-lato gorące, suche
-zima łagodna, deszczowa
-barak mrozów
4. strefy klimatów umiarkowanych
a)strefa umiarkowana przejściowa
-4 pory roku
b)strefa umiarkowana kontynentalna ciepła sucha
-lata upalne, suche do 40 stopni C
-zimy mroźne, deszczowe do -40 stopni C
c)strefa umiarkowana chłodna
-lato ciepłe do 20 stopni C
-zimy bardzo mroźne (osiągalny rekord to ok.-70 stopni C)
5. a)strefy klimatów subpolarna (północne krańce Ameryki Północnej)
-długa, mrożna zima do -52 stopni C
-lato chłodne do 5-10 stopni C
b)strefa polarna (Antarktyda, Arktyka)
-surowe zimy (rekord: -80 stopni C)
-silne wiatry przez ponad 300 dni w roku ponad 100km/h
-na brzegu ok. 0 stopni C

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam!!!
40 4 40