Brąz jest stopem miedzi z cyną. Brąz madeliarski zawiera 5% cyny, brąz armatni zawiera 10% cyny, brąz dzwonowy zawiera 20% cyny. Ile brązu dzwonowego i ile medaliarskiego należy ze spbą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:16:55+01:00
X - ilość brązu dzwonowego
y - ilość brązu medalierskiego
Szukane;
Ile brązu dzwonowego i ile medalierskiego należy ze sobą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?
Rozwiązanie:
x+y=600
0,2x +0,05y=60
x=600-y
0,2(600-y)+0,05y=60
x=600-y
120-0,2y+0,05y=60
x=600-y
-0,15y=-60|:(-0,15)
x=600-y
y=400
x=600-400
x=200
Odp: Trzeba stopić 200t brązu dzwonowego i 400t brązu medalierskiego.
2010-03-09T21:20:42+01:00
Medalierski - 5% Sn - x
armatni- 10 % - Sn
dzwonowy 20 % Sn - y


5%x + 20% y = 10% *600
x + y = 600

0,05x + 0,20y = 0,1 * 600/ *100
x + y = 600

5x + 20y = 6000
x + y = 600 / * - 5


5x + 20y = 6000
-5x - 5y = -3000
_____________________
15y = 3000/ :15
y= 200

x + 200 = 600
x = 600 - 200
x = 400

y= 200
x = 400