Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:18:57+01:00
L.poj.
ja - zazdrościłem (r. męski)/ zazdrościłam (r. żeński)
ty - zazdrościłeś (r. męski)/ zazdrościłaś (r. żeński)
on/ona/ono - zazdrościł(r. męski)/zazdrościła(r. żeński)/zazdrościło (r.nijaki)
l.mn.
my - zazdrościliśmy (r. męskoosobowy), zazdrościłyśmy(r. niemęskoosobowy)
wy - zazdrościliście (r. męskoosobowy)/ zazdrościłyście(r. niemęskoosobowy)
oni/one - zazdrościli(r. męskoosobowy)/ zazdrościły(r. niemęskoosobowy)
2 5 2
2010-03-09T21:19:55+01:00
Liczba pojedyncza

1 osoba ja zazdrościłem
2 os. ty zazdrościłeś
3 on, zazdrościł
ona, zazdrościła
ono zazdrościło


liczba mnoga

1. my zazdrościliśmy
2. wy zazdrościliście
3. oni, zazdrościli
one zazdrościły

l. poj.
rodzaj męski - zazdrościł
rodzaj żeński - zazdrościła
rodzaj nijaki - zazdrościło

l.mnoga
rodzaj męskoosobowy - zazdrościli
rodzaj niemęskoosobowy - zazdrościły
1 4 1
2010-03-09T21:25:28+01:00
czas przeszły
liczba pojedyńcza liczba mnoga
1.zazdrościłem, zazdrościłam 1. zazdrościliśmy, zazdrościłyśmy
2.zazdrościłeś, zazdrościłaś 2.zazdrościliście, zazdrościłyście
3.zazdrościł 3.zazdrościli, zazdrościły
zazdrościła
zazdrościło
:-) ;-)
2 4 2